Connect with us

Stiri Interne

Andreea Esca, victima deep fake-urilor pe net. Ce spun specialiștii!

Tot mai multe vedete cad pradă campaniilor de tip deep fake care circulă în mediul online. Este vorba despre reclame false, realizate cu ajutorul Inteligenței Artificiale, în care se alătură imaginea unei persoane publice cu mesaje mincinoase. Și Andreea Esca a ajuns victima deep fake-urilor pe net. Iată ce spun specialiștii!

Publicat

pe

Andreea Esca, victima deep fake-urilor pe net. Ce spun specialiștii!

Mai multe campanii mincinoase, care se folosesc ilegal de imaginea unor vedete, circulă în spațiul public în ultima vreme. Este vorba despre campanii de tip deep fake, promovate pe rețelele de socializare.

Un exemplu recent de vedetă care a căzut victima acestor tip de campanii este Andreea Esca. De curând, prezentatoarea Știrilor Pro TV și-a avertizat urmăritorii din mediul online cu privire la aceste reclame false.

„În fiecare zi apar noi și noi «reclame» FALSE, în care este inclusă imaginea mea, fotografii sau video, realizate de escroci care folosesc Inteligența Artificială sau pur și simplu îmi alătură poza, unui mesaj ireal. Am văzut chiar și aăa zise «interviuri» cu mine. Și pentru că unele sunt foarte bine realizate, vă avertizez să fiți foarte atenți, pentru a nu cădea în aceste capcane”, a scris ea pe rețelele de socializare.

Și alte personalități, precum premierul Marcel Ciolacu, guvernatorul Mugur Isărescu ori ministrul energiei, Sebastian Burduja, au fost victimele acestor campanii deep fake.

Dragoş Stanca, preşedintele Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), a comentat public acest fenomen îngrijorător. Conform paginademedia.ro, acesta subliniază că este nevoie ca această problemă să intre în vizorul autorităților pentru a se lua măsuri drastice.

De asemenea, acesta este de părere că ar trebui pusă presiune pe mai marii rețelelor de socializare pentru a remedia aceste probleme și că simplele „avertizări” ale cetățenilor nu sunt de ajuns.