Stiri Interne
Care meci a fost mai urmărit la TV: cel cu Ucraina sau cu Belgia?
Meciurile echipei naționale a României de la EURO 2024 au adus în fața televizoarelor milioane de oameni. Care dintre cele două, însă, a fost mai urmărit? Cel cu Ucraina sau cel cu Belgia?
Care meci a fost mai urmărit la TV: cel cu Ucraina sau cu Belgia?
Al doilea meci al României la Euro 2024, disputat împotriva Belgiei și încheiat cu scorul de 2-0 pentru belgieni, a adus pentru Pro TV audiențe-record. Peste 4,1 milioane de telespectatori au urmărit partida, atingând un vârf de 4,5 milioane de privitori în minutul de aur, la ora 23:32. Pro TV a înregistrat o cotă de piață impresionantă de aproape 60% la nivel național, ceea ce înseamnă că dintre toți românii care aveau televizoarele deschise sâmbătă seară, 60% au ales să urmărească meciul României.
Aceste cifre se apropie de recordul stabilit de Pro TV în 2016, la meciul dintre România și Franța, care a fost urmărit de 4,5 milioane de telespectatori, cu un vârf de audiență de 5 milioane. De menționat că audiențele reflectă doar televizoarele din locuințe, fără a include cele de la terase, clădiri de birouri sau instituții.
Audiența meciului Belgia – România
La nivel național, meciul a avut o audiență medie de 4,1 milioane de telespectatori și o cotă de piață de aproape 60%. Antena 1 a ocupat locul secund cu 322.000 de telespectatori și o cotă de piață de 4,7%, urmată de Kanal D cu 300.000 de telespectatori.
Pe segmentul comercial (21-54 ABCD), Pro TV a dominat piața, înregistrând 24,5 puncte de rating și 69,1% cotă de piață, în timp ce locul 2 a avut doar 2,2 puncte de audiență și 6,2% share. În cifre absolute, 1,5 milioane de tineri au urmărit meciul pe Pro TV, comparativ cu 145.000 pe Antena 1. La orașe, evoluția tricolorilor a fost urmărită de peste 2,4 milioane de privitori, Pro TV având 24,8 rating și 63,2% cotă de piață.
Audiența meciului România – Ucraina
Primul meci al României la Euro 2024, împotriva Ucrainei, a înregistrat și el audiențe impresionante. Difuzat de la ora 16:00, meciul a avut o audiență medie de 2,8 milioane de telespectatori, cu un vârf de 3,7 milioane în minutul de aur, la ora 17:50. Pro TV a avut o cotă de piață de 53%, de șapte ori mai mare decât Antena 1 și Kanal D.
Pe segmentul comercial, Pro TV a avut 14,8 puncte de rating și 65,2% cotă de piață, în timp ce locul 2 a avut doar 1,9 puncte de audiență și 8,3% share. La orașe, Pro TV a înregistrat o medie de peste 1,8 milioane de telespectatori, în timp ce Antena 1 a fost urmărită de 233.000 de persoane.