Evenimente
Color Zoom 2015, Olimpiada Hairstylistilor
Nu se putea alege un oraș mai vibrant și mai colorat decît Las Vegas pentru găzduirea celei mai recente ediții a concursului Color Zoom, un fel de Olimpiadă în care locul atleților este luat de hairstyliști. Organizat sub tutela Goldwell și aflat la ediția cu numărul 15, Color Zoom s-a transformat cu timpul în cel mai important eveniment de coafură din lume, adunând la start 78 de concurenți din 28 de țări într-un show final la care au luat parte peste 3000 de persoane.
Întocmai ca Eurovision-ul, Color Zoom este un concurs de o avergură uriașă, ce necesită o echipă de sute de specialiști în echipa de organizare, care lucrează la foc continuu vreme de un an. Orașul gazdă se schimbă tot timpul; înainte de Vegas a fost Berlin, iar în 2016 concursul va fi găzduit de Stockholm, capitala Suediei. Tema se schimbă și ea si este dată de noile game de culori pe care Goldwell le lansează în fiecare an. La Vegas, totul a stat sub amprenta colecției Traditional Rebels. Culorile vii, “nebune” și coafurile sălbatice, inspirate parcă din cel mai recent film “Mad Max”, au dominat competiția.
Color Zoom se adresează stiliștilor din toate țările în care brandul Goldwell se găsește pe piață, iar procedura de înscriere este relativ simplă. Exista trei secțiuni (debutanți, parteneri și secțiunea Creative), iar fiecare aspirant la un tichet în finală a trimis organizatorilor fotografii cu o coafură proprie, care respectă tema concursului.
În urma preselecției, s-au ales 78 de concurenți din 28 de țări, împărțiți pe cele trei secțiuni. Romania a reprezentată la categoria Parteneri de Simina Cheteleș ( de la salonul Vestige Atelier des Beaux Arts din Cluj) și la categoria debutanți de Mădălina Bogdan (de la salonul Vestige Centre Ville din Cluj)
În ziua finalei, dis de dimineață, concurenții au avut la dispoziție trei ore pentru a executa întocmai coafura din fotografia pe baza căreia au fost aleși, iar proba contra-cronometru s-a dovedit a fi dificilă pentru mulți dintre ei.
Un juriu de specialitate a notat totul: de la inovație, creativitate, la viteza de lucru, disciplină, seriozitate, aspectul modelului și vestimentație. Concurenții au avut libertatea de a-și alege modelul, însă mulți dintre ei au greșit aducându-și de acasă “cea mai buna prietenă” sau optând pentru ținute desprinse dintr-un registru burlesque sau de fairytale, la polul opus cu vibe-ul cool și “edgy” al competiției.
Au înțeles bine cum stă treaba concurenții asiatici, cele trei concurente din SUA, dar și Simina Cheteleș, reprezentanta României la secțiunea Parteneri, care și-a coafat modelul într-un mod ce a stârnit admirația tuturor și a îmbrăcat-o într-o creație nonconformistă, ce a purtat semnătura talentatului designer Lucian Broscățean.
Anunțarea câștigătorilor a avut loc în seara respectivă, în cadrul unei show de o oră, fresh, cool, regizat impecabil pînă în cel mai mic detaliu.
Totul a început cu un număr de dans contemporan în stilul specific al show-urilor din Vegas, iar apoi concurenții și modelele lor au defilat in fața unui public isteric (de peste 3000 de persoane), s-au prezentat trendurile viitoare stabilite de WGSN, s-a anunțat noua colecție Goldwell pentru 2016, “Disrupt” (care va fi tema concursului de anul viitor), iar încet-încet câștigătorii au fost scoși la rampă.
SUA a câștigat aurul la categoria Parteneri (Corinne Brown) și la secțiunea Creative (Harley Lobasso), în vreme ce Anglia a luat puncte maxime la secțiunea Debutanți prin Natalie Cara Jones.