Connect with us

ADPM Beauty

Cum a schimbat pandemia industria de frumusețe în 2020

Pandemia de coronavirus a avut, în 2020, impact și asupra industriei de frumusețe. Normele de distanțare socială și purtatul măștilor de protecție au influențat comportamentul consumatorilor de produse de îngrijire personală. Au apărut noi trenduri, dar și noi cerințe din partea publicului, conform noilor nevoi.

Publicat

pe

Cum a schimbat pandemia industria de frumusețe în 2020

Diana Baicu, director general al Top Line, compania lider în România de distribuție de produse cosmetice profesionale și tehnologii profesionale destinate clinicilor și saloanelor, explică ce s-a schimbat în 2020.

Avem tenul mai sensibil din cauza măștii. Se cer soluții pentru această problemă.

“Dincolo de faptul că ne protejează în fața răspândirii Coronavirusului, purtatul măștii poate avea efecte secundare mai puțin plăcute asupra calității tenului. Sub mască se creează un efect de seră. Respirația este recirculată, pielea este oxigenată insuficient, iar temperatura crește. În timp, pielea își pierde din luminozitate și se acumuleză toxine. Prin urmare, pot apărea imperfecțiuni sub forma unor comedoane inestetice, mai ales în zona mandibulară. Porii se vor dilata și vor avea un aspect inestetic, iar pielea sensibilă se va înroși în cele mai multe cazuri neuniform”, explică Diana Baicu.

Pielea își pierde din tonus

Circulatia sanguină este și ea influențată negativ, cu efecte asupra metabolismului celular, în special asupra fibroblaștilor, resposabili pentru producția esențială de colagen și elastină. Aceștia își încetinesc activitatea, apărând relaxarea cutanată, accentuarea șanțului nazo-labial și apariția de linii fine. Este recomandată o îngrijire și mai atentă în această perioadă. A crescut astfel cererea de produse și tratamente care oferă efect de lifting și tonifiere.

Mascneea – o noua afecțiune a tenului

Mascneea este o iritație a tenului care apare de obicei la persoanele care poartă masca timp îndelungat.

„Masca de protecție și faptul că ne expunem foarte mult la lumina emisă de televizoare, calculatoare sau telefoane mobile pot duce la acumularea excesivă de sebum și la erupții cutanate. A crescut cererea pentru tratamente antiacnee și de reechilibrare a secreției de sebum”, spune Diana Baicu.

Soluții contra luminii albastre

“Lipsa luminii soarelui, lumina albastră a telefoanelor mobile sau a televizorului, dar și substanțele eliminate de produsele chimice de curățat suprafețele ne pot dăuna pielii. Aceasta devine ternă, cenușie, dezhidratată, ori se îngrașă și poate duce la apariția acneei.

Zilnic este nevoie de curățare, tonifiere, serum, cremă de față și de ochi, iar o dată la câteva zile sau sau ocazional exfoliere și măști folie ”, declară Diana Baicu, Director General Top Line România.

Răsfăț Spa acasă

Am petrecut timp în casă mai mult ca niciodată în 2020, astfel că ne-am putut aloca momente de răsfăț și relaxare. A crescut astfel cererea de produse de tip Spa, ce pot fi folosite acasă.

„Top Line a lansat anul acesta, spre exemplu, o colecție de la ACADEMIE SPA, cu produse inspirate din tradiția japoneză, respectiv din experiențele senzoriale polineziene: scrub, loțiune de corp, cremă de mâini și ceară modelatoare, ce oferă o experiență de spa memorabilă, chiar și acasă. Sunt formule curate și naturale, nu conțin ingrediente sau derivate de origine animală, au ambalaje certificate FSC care asigură un management durabil al pădurilor, iar cutiile și recipiente sunt 100% reciclabile”, declară Diana Baicu.

Clean Beauty

“Filosofia Clean Beauty a apărut de ceva timp, iar în 2020 s-a intensificat. Se cer produse cu ingrediente și arome naturale, derivate din plante, de pe plantații sustenabile, fără parabeni, phthalates, formaldehyde sau talc, vegane, curelty free, ecofriendly, hipoalergenice, în ambalaje reciclabile, atât ca produse de skincare cât și haircare”, adaugă Diana Baicu.

Diagnostic prin fotografie, metodă revoluționară

Distanțarea socială a dus la o mai mare cerere de servicii de consultație online. În acest sens, s-a dezvoltat o modalitate de diagnostic prin analiza unei fotografii, analiză realizată de medicul dermatolog asistat de inteligenta artificiala UNIVERSKIN.

“Poza pacientului este analizată prin intermediul algoritmilor de inteligență artificială și astfel este emis un diagnostic al tenului și o formulă personalizată, ambele avizate de un medic dermatolog. În funcție de nevoile tenului fiecărui pacient se aleg 3 din cele 19 ingrediente active Universkin și se integrează într-o formulă unică, proaspăt mixata, conform diagnosticului pielii”, explică Diana Baicu.

Bio-Eco-Mimicry, produse proiectate după observarea naturii

În aceeași direcție cu filosofia Clean Beauty, s-a desvoltat conceptul Bio-Eco-Mimicry, adoptat de ACADEMIE SCIENTIFQUE DE BEAUTE PARIS.

“Anul acesta brandul a lansat HYDRADERM – o linie de produse de hidratare destinate tuturor tipurilor și condițiilor tenului. Cu până la 99% ingrediente de origine naturală, formulele Hydraderm sunt inspirate de conceptul Bio-Eco-Mimicry – observarea naturii pentru a dezvolta produse inspirate din aceasta și care o respecta în aceeași măsură.

Produsele Academie Hydraderm respecta microbiomul pielii și bariera cutanată, oferind trei tipuri de hidratare cu ajutorul extractului pur din măr – ingredient patentat Academie. Pentru a obține acest ingredient Academie urmează un proces sustenabil. Sursa o reprezintă merele dintr-o zonă foarte apropiată de fabrica Academie. Astfel, emisia de carbon din urma transportului este drastic redusă. Din acelasi fruct, Academie obține extractul pur din măr și, pentru restul produsului, colaborează cu un producător din industria alimentara – astfel, pierderile sunt diminuate.

Mai mult, pentru producția ambalajelor Hydraderm, Academie s-a angajat să compenseze toate emisiile de CO2 din producția acestuia participând la proiectul Clean Oceans – din cadrul Plastic Bank- schimbarea plasticului cu bani, în Haiti, Indonesia, Filipine”, declară Diana Baicu.

Vegan Beauty

“Noua generație este extrem de implicată în protejarea naturii și este adepta veganismului, dincolo de conceptul alimentar clasic. BABOR este unul din marile branduri care au adoptat acest trend. Anul acesta s-a lansat gama Doctor Babor Cleanformance, ce continuă abordarea Clean Beauty începută cu gama Reversive: formulele sunt vegane, nu conțin parabeni, silicon, uleiuri minerale sau organisme modificate genetic. Regăsim până la 99% ingrediente de origine naturală, pre și probiotice, astfel asociate pentru a livra maximum de rezultat în ceea ce privește obiectivul de beauty.

Procesul de producție este unul sustenabil, ambalajele secundare – cutiile de carton – sunt făcute din hârtie reciclabilă.

În plus, încă un detaliu diferentiator: pentru fiecare produs Cleanformance vândut, Babor plantează un copac în pădurea Babor de langa Aachen”, declară Diana Baicu.

Menținerea culorii părului cât mai mult timp

“Chiar dacă vopsitul și îngrijirea corectă a părului se realizază în salon, în mod profesionist, în 2020 s-a remarcat o tendință de creștere a cererii de produse ce au rolul de a menține culoarea părului. Produsele din gama Moroccanoil Color Complete sunt bazate pe o nouă tehnologie avansată. ArganID™, ce infuzează ulei de argan profund în cortexul firului de păr. Simultan ajută la repararea și la sigilarea cuticulei (firul de păr reținând din vopsea cantitatea optimă necesară unei culori perfecte). Foarte căutat a fost și Purple Shampoo de la Moroccanoil. Un produs care te ajută să întreâii un blond luminos, fără tonuri de galben, până la următoarea vopsire la salon.

O mai mare atenție scalpului

Un păr sănătos începe cu un scalp sănătos. Până acum pielea de la rădăcina firelor de păr nu avea parte de atenția cuvenită. În 2020 s-a propagat puternic trendul îngrijirii scalpului. Odată și cu cu lansarea noilor produse de la KEVIN.MURPHY, SCALP.SPA. Acestea combat problemele cu care multe persoane se confruntă. Scalp iritat, gras, păr mat, acumulare de produs de hairstyling la nivelul pielii scalpului. Și se alătura produsului Maxi.Wash, realizând un trio imbatabil atunci când vine vorba de detoxifierea scalpului.

Soluție pentru kilogramele acumulate în pandemie

Un procent considerabil de persoane s-a confruntat cu acumularea de kilograme în lunile în care s-a stat acasă. Au apărut astfel depuneri de grăsime care, de cele mai multe ori, nu dispar nici ținând dietă ori făcând sport. De aceea, este necesar să se intervină punctual cu ajutorul tehnologiilor de slăbit localizat. Imediat după perioada de lockdown, clinicile și saloanele au avut parte de o cerere peste medie pentru tratamente de slăbit localizat și remodelare corporală. Prin criolipoliză, endermologie, împachetări, presoterapie și multe alte terapii și tehnologii”, declară Diana Baicu.

Epilare laser cu efect cât mai îndelungat

“Perioada de lockdown din primăvară a scos la iveală o problemă cu care s-au confruntat majoritatea femeilor. Imposibilitatea de a urma procedurile de epilat în salon. Au realizat astfel că cea mai indicată soluție pentru a evita, pe viitor, o astfel de problemă, este să urmeze un plan complet de epilare definitică cu laser. Imediat după ce am ieșit din perioada stării de urgență, cererea pentru tratamentele de epilare laser Stardust a ajuns la un nivel fără precedent. Este soluția cea mai si eficientă și cea mai practică pentru îndepărtarea în siguranță a părului nedorit. Oferind garanția unei epilări sigure, totale și de lungă durată în orice perioadă a anului”, declară Diana Baicu.

Top Line ne îndeamnă să fim #recunoscători, chiar dacă 2020 a fost un an greu, și ne premiază!