Stiri Interne
Educația, redescoperită prin limbajele iubirii la Shakespeare School
Shakespeare School, centrul bucureștean recunoscut pentru inovațiile sale în predarea limbii engleze, a lansat cu succes un proiect pilot menit să transforme dinamica educațională. Inspirat de celebrele 5 limbaje ale iubirii ale lui Gary Chapman, proiectul propune o abordare centrată pe nevoile emoționale ale elevilor, aducând schimbări fundamentale în relația dintre elevi și profesori.
Educația, redescoperită prin limbajele iubirii la Shakespeare School
Un pas curajos către o educație mai empatică
Într-o lume în care nevoile afective sunt adesea ignorate în mediul școlar, Shakespeare School a venit cu o soluție revoluționară: integrarea celor 5 limbaje ale iubirii — cuvintele de încurajare, timpul de calitate, darurile, serviciile și contactul fizic — în procesul de predare-învățare. Proiectul a avut la bază ipoteza că această abordare nu doar că poate îmbunătăți relațiile interpersonale, ci și performanțele academice ale elevilor.
„Am descoperit că atunci când elevii se simt înțeleși și valorificați pe plan emoțional, sunt mult mai deschiși să învețe și să colaboreze. Aceasta este cheia succesului educațional”, explică profesor Valeria Ilași, coordonatorul proiectului.
Rezultate care vorbesc de la sine
În cadrul acestui proiect-pilot, cei 80 de elevi participanți, cu vârste între 10 și 18 ani, au completat chestionare pentru a-și descoperi propriile limbaje afective, dar și pe ale colegilor lor. Ulterior, atât profesorii, cât și elevii, au început să-și adapteze comportamentele în funcție de nevoile emoționale identificate. Rezultatele au fost impresionante:
Performanțele academice au crescut cu 30%, motivarea elevilor fiind vizibil îmbunătățită.
Atmosfera din clase a devenit mult mai pozitivă, interacțiunile dintre elevi și profesori favorizând o colaborare strânsă și eficientă.
Implicarea în proiectele școlii, precum competițiile de public speaking și scriere, a crescut cu 20%.
Rezultatele acestui proiect au fost prezentate pentru prima oară pe 6 septembrie 2024, în cadrul Conferinței Internaționale a Profesorilor de Limba Engleză FISCHER, ce a avut loc în București.
Încrederea în sine a elevilor a cunoscut un salt semnificativ.
„Educația este mai mult decât un simplu transfer de cunoștințe. Pentru a ajunge la creierul unui copil, trebuie să ajungem mai întâi la inima lui”, spune Adriana Alionte, fondatorul Shakespeare School. „Atunci când nevoile emoționale sunt împlinite, elevii devin mai motivați și mai performanți.”
Un viitor promițător pentru educația din România
După succesul acestui proiect-pilot, Shakespeare School anunță că din septembrie 2024, noua metodă va fi implementată la toate cursurile, oferind astfel celor peste 3500 de elevi din școală un mediu educațional mai empatic și mai armonios.
„Credem cu tărie că această abordare are potențialul de a revoluționa întregul sistem educațional din România”, adaugă Adriana Alionte. „Aceasta este direcția spre care trebuie să ne îndreptăm dacă dorim să construim o generație de tineri empatici, motivați și performanți.”
Proiectul a fost prezentat pentru prima oară pe 6 septembrie 2024, la Conferința Internațională a Profesorilor de Limba Engleză FISCHER, unde a fost apreciat drept un model de urmat în educația modernă. Shakespeare School continuă să demonstreze că adevărata educație depășește sfera cognitivă și pune un accent profund pe dezvoltarea emoțională a fiecărui cursant.
Centrul de Învățare a Limbii Engleze Shakespeare School îmbină de mai bine de 22 de ani excelența academică cu dezvoltarea socio-emoțională a fiecărui cursant. Este o instituție educațională de prestigiu, specializată în predarea limbii engleze, prezentă în 5 zone-cheie din București, dar și online. Misiunea Shakespeare School este de a oferi cea mai plăcută și eficientă metodă de predare a limbii engleze, centrată pe nevoile cognitive și afective ale cursanților. Mai multe informații despre Shakespeare School puteți descoperi pe site-ul www.shakespeare-school.ro