ADPM Business
Adio, iPod! Moartea lenta a revolutionarului MP3 player!
In 2001, compania Apple se reinventa, lansand pe piata revolutionarul MP3 player numit iPod. Si desi s-a bucurat de un succes fulminant ani de-a randul, se pare ca simpaticul gadget este acum prins din urma de smartphone-urile extrem de performante, vanzarile sale scazand dramatic in ultimii ani.
iPod-ul, care era candva unul dintre cele mai de succes produse marca Apple, este acum intr-un declin incredibil. Ceea ce pare de necrezut, daca ar fi sa ne gandim ca, atunci cand a fost lansat, a contribuit practic la relansarea brand-ului Apple si s-a bucurat de un succes fulminant la nivel mondial.
Acum, vanzarile gadget-ului care a reinventat industria MP3 player-elor sunt mai mici decat ati putea crede. Anul trecut au atins cel mai scazut nivel din anul 2005 pana astazi, iar predictiile spun ca ele vor fi si mai scazute anul acesta.
In cursul anului trecut, Apple a obtinut incasari de 4.4 miliarde de dolari din vanzarea iPod-urilor. Ceea ce poate parea o suma uriasa, dar trebuie luat in calcul ca ea a scazut cu 21% fata de alti ani.
Si este oarecum de inteles, avand in vedere ca popularul iPhone poate inlocui cu succes functia iPod-ului. Astazi, cei care inca mai achizitioneaza iPod-uri, spun specialistii, sunt parintii care le daruiesc copiilor lor pentru ca acestia sa poata asculta in voie muzica, fara insa a detine un telefon mobil.
Mai sunt si oameni care isi doresc un iPod micut pentru a putea asculta cu usurinta muzica atunci cand fac sport.
Pana la urma, orice s-ar intampla, trebuie stiut ca micutul si simpaticul iPod va ramane mereu in istorie drept produsul care a ajutat brand-ul Apple sa se transforme dintr-o companie producatoare de calculatoare in una dintre cele mai de succes companii producatoare de gadget-uri.