Connect with us

Stiri Interne

La ce posturi de televiziune s-au uitat românii în iunie 2025

Televiziunile din România au înregistrat o scădere importantă în luna iunie 2025. Față de luna mai, când audiențele au fost ridicate datorită alegerilor și emisiunilor de top, interesul telespectatorilor a scăzut semnificativ. Programele generale, dar și posturile de știri au fost afectate. Doar câteva canale au reușit să crească în această perioadă de vară.

Publicat

pe

La ce posturi de televiziune s-au uitat românii în iunie 2025

Luna iunie a adus o schimbare semnificativă în obiceiurile de consum media ale românilor. Dacă în luna mai, peste șase milioane de persoane urmăreau programele TV în prime-time, în iunie numărul a scăzut la puțin peste 4,8 milioane. Așadar, mai bine de 1,2 milioane de telespectatori au renunțat la televizor.

Această scădere a afectat aproape toate posturile importante. Pro TV, liderul obișnuit al clasamentului, a coborât sub pragul de un milion de telespectatori pe minut, înregistrând o medie de 890.000.

Antena 1 a pierdut și ea aproximativ 200.000 de persoane din audiență.

Printre motivele acestui declin se numără și sfârșitul unor emisiuni populare. Programe ca Românii au talent și Chefi la cuțite s-au încheiat la finalul primăverii, lăsând grila de vară mai puțin atractivă.

Happy Channel, surpriza lunii iunie

Unul dintre puținele posturi care a crescut în iunie este Happy Channel. Acesta a câștigat 2.000 de telespectatori și a urcat pe locul cinci la nivel național. Cu o grilă dominată de seriale turcești, canalul a depășit în clasament posturi precum Antena 3, Realitatea TV și Antena Stars.

Antena Stars este și el printre puținele canale care au bifat un plus.

Posturile de știri, toate pe minus

Dacă în luna mai posturile de știri s-au bucurat de o creștere semnificativă, iunie a adus o tendință opusă. Toate televiziunile de știri au pierdut public, cel mai afectat fiind Realitatea TV, care a pierdut 130.000 de telespectatori la nivel național. România TV a scăzut cu 61.000, iar Antena 3 cu 78.000.

Nici la orașe situația nu a fost mai bună. Publicul urban a scăzut cu aproximativ 500.000 de persoane. România TV a rămas lider în rândul posturilor de știri, deși a pierdut 41.000 de telespectatori. Antena 3 a depășit Realitatea doar pentru că a pierdut mai puțin. Digi 24, B1 TV și EuroNews au înregistrat de asemenea scăderi importante.

Publicul comercial s-a restrâns vizibil

Pe segmentul comercial, care cuprinde telespectatori din mediul urban cu vârste între 21 și 54 de ani, scăderea a fost clară.

În mai, aproape 1,2 milioane de români din acest grup urmăreau programele TV. În iunie, numărul a coborât la 930.000.

Doar două posturi au rămas cu audiențe semnificative pe acest segment: Pro TV, cu 210.000 de telespectatori, și Antena 1, cu 130.000. Celelalte canale abia mai adună câteva zeci de mii.

Posturile de televiziune de știri pe comercial sunt aproape la egalitate: România TV, Realitatea, Antena 3 și Digi 24 au fiecare între 31.000 și 35.000 de privitori. De la locul zece în jos, toate celelalte canale scad sub 20.000 de persoane din publicul tânăr.

Vara schimbă obiceiurile de consum

Luna iunie 2025 confirmă o tendință constantă: în sezonul cald, românii petrec mai puțin timp în fața televizorului. Indiferent de conținutul oferit, audiențele posturilor de televiziune scad.

Ce posturi de radio ascultă românii. Audiențe 2025.

Adaugă comentariu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *